Utilitzem cookies pròpies i de tercers per mostrar-te contingut personalitzat, publicitat i anàlisis. Si navegues per aquest lloc és que n’acceptes l’ús. En vols saber més?

ADAS&ME

Davant el desenvolupament de la tecnologia que permetrà la conducció autònoma,l...

Davant el desenvolupament de la tecnologia que permetrà la conducció autònoma, el projecte ADAS&ME treballa en l'associació automàtica entre aquest mode de conducció, l'estat del conductor i el seu entorn.

Categoria:Tecnologia en el transport |Subcategoria:Vehicle connectat |Tipus de contingut:Projectes IDI| Etiqueta:cotxes

Objectius

La indústria de l'automòbil considera unànimement que la majoria d'accidents de trànsit es deuen, en major o menor mesura, a l'error humà (depenent de l'estudi, el percentatge d'accidents amb implicació directa d'error humà oscil·la entre el 80 i el 90%). L'automatització de la conducció és una tecnologia que, entre d'altres reptes, ha de contribuir a corregir l'error humà i, d'aquesta manera, disminuir la sinistralitat en carretera i augmentar l'eficiència del transport.

La transició entre els modes de conducció manual i automàtic és un aspecte que encara requereix de molta recerca per aconseguir l'acceptació dels usuaris. El projecte europeu ADAS&ME desenvolupa sistemes avançats d'assistència al conductor (ADAS, Advanced Driving Assistance Systems) per a tots els tipus de vehicles amb l'objectiu de promoure una mobilitat segura durant la transició cap a l'automatització.


Projecte iniciat el setembre de 2016.
 

'Use case': cotxes

La conducció autònoma canviarà la mobilitat per sempre: s'evolucionarà dels conductors actius actuals als conductors passius, que no hauran de realitzar totes les funcions de la conducció, però el seu rol encara serà molt important... Per exemple, en cas que la conducció autònoma pateixi algun tipus de dificultat i el conductor necessiti prendre el control del vehicle: els sistemes desenvolupats en el projecte ADAS&ME assistirien els conductors de vehicles autònoms en temps real.

El sistema ADAS&ME monitora el conductor i les condicions externes per a una òptima seguretat viària. L'objectiu? El canvi més segur possible entre la conducció manual i automàtica. En activar el mode “conducció autònoma”, el conductor podrà dedicar-se a d'altres tasques, però quan el sistema detecti algun problema (congestió, obres, etc.) demanarà al conductor que prengui el control del cotxe, utilitzant les estratègies d'interacció adaptades per a l'estat del conductor. En cas que la persona no reaccioni, el sistema ADAS&ME activaria una aturada del vehicle en condicions de seguretat..

'Use case': motocicletes

Viatjar en motocicleta és cada vegada més popular i representa una activitat de lleure per a moltes persones. No obstant això, pilotar una moto durant molt temps pot causar fatiga: les condicions meteorològiques, la postura i el soroll poden tenir un impacte en el rendiment del motociclista, que comporti manca d'atenció i incrementi el risc d'accident.

Per ajudar els motociclistes, ADAS&ME ha desenvolupat sensors en el casc, guants i jaqueta. Els sensors permetran un seguiment de l'estat del motociclista i podran comunicar-se amb la unitat de control integrada en la motocicleta. Quan el sistema detecti fatiga o distracció, la pròpia pantalla del tauler de la moto suggerirà un petit descans. En cas que els warning siguin ignorats, el sistema intervindria per aturar la motocicleta de la forma més segura..

Activitats

Més informació

Pàgina web del projecte ADAS&ME

Documentació

Newsletter ADAS&ME - octubre 2017
Newsletter ADAS&ME - gener 2018
Newsletter ADAS&ME - maig 2018