Objectius
IDIADA és el coordinador del projecte C-MobILE, que té l'objectiu d'aplicar tecnologies C-ITS a la vida quotidiana dels ciutadans europeus gràcies a una arquitectura de referència comuna. Aquestes solucions s'integren en una aplicació de mòbil on els usuaris podran utilitzar serveis com comprovar la disponibilitat d'aparcament, avisos d'incidències, canvis en els límits de velocitat, informació de semàfors, aproximació de vehicles d'emergència, alerta de punts morts i detecció de presència d'usuaris vulnerables.
Els beneficis potencials són la reducció del nombre d'incidents i morts a la carretera, la millora de la fluïdesa del trànsit, la disminució de la durada dels trajectes i la reducció de l'impacte mediambiental.
Des d'una perspectiva econòmica, C-MobILE té l'objectiu de millorar les operacions de transport i contribuir a activitats i economies d'escala més sostenibles, també a nivell local. La infraestructura i les tecnologies de transport, principalment per al sector públic, podrien augmentar el retorn de la inversió, mentre que a nivell micro es podrien desenvolupar productes, serveis i aplicacions econòmicament viables, que podrien ser comercialment explotats.
Els serveis de C-MobILE es demostraran a les àrees urbanes de les ciutats de Barcelona, Bilbao, Bordeus, Copenhaguen, Newcastle, Eindhoven, Helmond, Thessaloniki i Vigo. El desplegament a gran escala d'aquestes solucions pretén facilitar l'estandardització de la xarxa de C-ITS a nivell europeu.
Inici projecte: juny de 2017
L'objectiu del projecte C-MobILE és millorar la seguretat i l'eficiència de la conducció a les carreteres. Tot plegat, utilitzant l'aplicació de navegació favorita de cada usuari (Google Maps, Waze, MAPS.ME, etc.). C-MobILE mostrarà avisos per sobre d'aquestes aplicacions només quan sigui necessari.
L'aplicació de C-MobILE Barcelona ja està disponible de manera gratuïta a la Google Play Store.