Mou-te bé! On Tour

La Fundació RACC presenta Mou-te bé! On Tour, una nova activitat educativa de conviv&erave;ncia...

La Fundació RACC presenta Mou-te bé! On Tour, una nova activitat educativa de convivència i respecte entre diferents maneres sostenibles de moure's per la ciutat, dirigida a nens i joves de 8 a 12 anys.

Conductors responsables des de la primera pedalada

Activitats

Setmana Europea de la Mobilitat a Terrassa (21/09/19): coincidint amb la celebració de la Setmana Europea de la Mobilitat, la Fundació RACC i Abacus van organitzar a Terrassa l'activitat Mou-te bé! On Tour. Malgrat la pluja, que va deslluir la jornada, hi van participar prop de 65 nens i nenes de 6 a 12 anys.

Mostra de Comerç de Sant Gervasi (Barcelona): el RACC va participar en la 22a edició de la mostra organitzada per l’Associació de Comerciants de Sant Gervasi (Barnavasi) amb l’activitat Mou-te bé! On Tour, instal·lada al carrer Muntaner. Hi van participar al voltant de 150 nens i nenes de 6 a 8 anys.

Jornada de la Guàrdia Urbana de Barcelona (23/05/2019): 230 nens i nenes d’escoles de Barcelona han participat en l’activitat Mou-te bé celebrada en el marc de la 20ª jornada del Servei d’Educació per a la Seguretat de la Guàrdia Urbana de Barcelona al Parc del Fòrum.

Festa de la Bicicleta a Vallecas (27/04/19): més de 250 nens i nenes de 4 a 12 anys van participar en l'activitat Mou-te bé On Tour! organitzada al Col·legi Gredos Sant Diego de Vallecas (Madrid), en la celebració de la Festa de la Bicicleta. Els participants van realitzar el circuit amb els seus propis vehicles (patinets i bicicletes).

Festa de la Bicicleta 2019 (24/03/19): el diumenge 24 de març es va celebrar la Festa de la Bici, al passeig Lluis Companys de Barcelona. El RACC hi va participar amb el circuit d’educació viària Mou-te bé On Tour!, un circuit urbà on hi conviuen diferents maneres sostenibles de moure’s per la ciutat (vianants, bicicletes, patins, etc.), i en el que hi van participar 109 nens. A banda de l’activitat, també es va donar a conèixer el manifest HolaBici, amb l’objectiu d’aconseguir adhesions i difondre’l a tots els usuaris de bicicleta.

Dia Sense Cotxes 2018: l'activitat Mou-te bé! On Tour va ser la protagonista de l'espai del RACC als Jardinets de Gràcia de Barcelona, durant la celebració del Dia Sense Cotxes (22 de setembre). Prop de 80 nens i nenes van practicar la convivència entre les diferents maneres sostenibles de desplaçar-se (vianants, bicicletes, patins, patins elèctrics, etc.). L'espai va acollir també un Punt Bici RACC.

"Festa de la Bicicleta 2018" de Barcelona. El RACC va participar en la Festa de la Bicicleta amb la distribució de la publicació La ciutat amb bici. Guia per a un bon ús de la bici, amb consells pràctics sobre els espais pels quals pot circular-se amb bici, manteniment i seguretat. Pots descarregar la guia a l'enllaç inferior.

Participació a "La Ciutat dels Somnis" de Barcelona. El RACC va estar present entre el 27 i el 30 de desembre en el festival "La Ciutat dels Somnis" de Barcelona mitjançant Mou-te bé! On Tour. En aquests quatre dies van participar en l'activitat prop de 1.200 nens i nenes.

L'activitat permet provar els diversos modes de transport sostenible utilitzats per nens i joves a la ciutat, com bicicletes, bicicletes elèctriques, patins elèctrics, skates, plataformes elèctriques, etc.

Mou-te bé! On Tour és una activitat d'educació en mobilitat sostenible i segura que simula una Zona 30 urbana on conviuen diferents usuaris, diferents trajectes i diferents modes de transport.

Els objectius principals de l'activitat són:

• Fer reflexionar a nois i noies entre 8 i 12 anys sobre els valors de civisme, convivència i respecte entre vianants, bicicletes, altres maneres sostenibles de mobilitat, transport públic, motos i cotxes.
  • Familiaritzar-se amb diversos vehicles de mobilitat personal i aprendre la seva normativa (ordenances) de circulació en ciutat.
  • Fomentar l'ús de maneres sostenibles de moure's a la ciutat.

Funcionament

L’activitat consta de les fases següents:

• Breu sessió teòrica amb monitors d’educació viària, on es treballen amb un audiovisual aspectes clau sobre la convivència de diferents modes de transport.
  • Col·locació d’elements protectors de seguretat viària i primer contacte amb tots els vehicles de l’activitat: bicicletes, bicicletes elèctriques, patins elèctrics, skates, plataformes elèctriques, etc.
  • Joc de rols a la reproducció de la Zona 30, simulant diferents personatges i situacions de mobilitat i diferents trajectes i espais de convivència entre els diferents usuaris.
  • Breu avaluació i conclusions de l’activitat.

L'activitat pot acollir 15 participants en cada sessió i té una durada aproximada de 45 minuts.

Consultar cost de l'activitat. Per a un desenvolupament adequat d'aquesta activitat és necessari un espai mínim de 12x18 metres.

"Mou-te bé! On Tour", en imatges: el monitor David Garriga explica en què consisteix l'activitat i quins són els principals objectius. Recollim també l'opinió dels joves participants.

Guia: "La ciutat amb bici. Guia per a un bon ús de la bici"