Estudi. Conseqüències d’anar mal assegut al cotxe

Estudi realitzat en col·laboració amb l’Automòbil Club Alemany (ADAC) que demostra que els hàbits d’alguns passatgers poden ocasionar lesions molt greus en cas d’accident.

29/06/2007

L'estudi analitza les possibles conseqüències d'un impacte frontal del vehicle quan els passatgers adopten les anomenades “posicions de seient no estàndards o correctes”. Algunes d'aquestes posicions no estan penalitzades per la llei, tot i que el risc de lesió greu que impliquen en cas d'accident és molt elevat.

Aquests hàbits de relaxació en l'ús correcte dels sistemes de seguretat són relativament habituals entre els conductors durant els mesos d'estiu, quan la mobilitat és més alta.

En concret, s'han estimat els possibles danys en cas d'impacte d'una família tipus, en les següents situacions::

• Conductor sense el cinturó de seguretat cordat.
  • Acompanyant davanter amb els peus recolzats en el quadre de comandament.
  • Passatger de darrere, d'un any i mitjà d'edat, amb el cinturó del seu dispositiu de retenció cordat incorrectament.
  • Passatger de darrere, de tres anys d'edat, amb cinturó cordat i cap reclinat en el cinturó lateral del seient.

Conclusions

L'estudi conclou que posar els peus sobre el quadre de comandament, obstruir el desplegament dels coixins de seguretat o tenir mal assegurats els dispositius de retenció infantil són algunes de les accions més negligents.

A més, constata el gran potencial de millora que existeix en l'ús de sistemes de retenció per part d'adults i nens. Les conclusions assenyalen: "El RACC i els seus socis han d'assumir la tasca d'aprofitar aquest potencial i fer arribar el missatge a tots els conductors. També és important que els pares i les escoles assumeixin la tasca de transmetre aquestes dades als conductors novells sense experiència".

Recomanacions

Als usuaris: