Utilitzem cookies pròpies i de tercers per mostrar-te contingut personalitzat, publicitat i anàlisis. Si navegues per aquest lloc és que n’acceptes l’ús. En vols saber més?

Auditoria. Convivència entre usuaris de diferents modes de transport a Barcelona

Estudi que analitza el comportament dels vianants, ciclistes, motoristes i conductors que circulen pr...

Estudi que analitza el comportament dels vianants, ciclistes, motoristes i conductors que circulen per Barcelona, i que recull que un 31% dels usuaris comet alguna infracció o comportament irregular que afecta la convivència entre usuaris. 

Categoria:Seguretat viària |Subcategoria:Persones |Tipus de contingut:Informes i Estudis

Objectius

En els darrers anys, diversos factors estan transformant la mobilitat dels ciutadans. L’increment del parc de motocicletes, la consolidació de l’ús de la bici i l’augment dels desplaçaments a peu, entre d’altres, impliquen la necessitat d’adquirir nous hàbits i respectar les normes de circulació per tal d’afavorir la convivència entre els diferents modes de transport i garantir la seguretat de tots els usuaris, especialment dels més vulnerables.

El RACC presenta aquest estudi amb l’objectiu de contribuir a millorar la convivència dels diferents modes de transport i a augmentar la seguretat viària de totes les persones que es desplacen per la ciutat. L’estudi analitza la realitat de Barcelona i detecta les mancances que cal corregir a partir de dues metodologies:

  • Enquesta que analitza la percepció dels usuaris.
  • Estudi observacional en condicions reals de trànsit.

Conclusions

Les principals conclusions de l'estudi indiquen:

  • Els conductors de cotxe són els que se senten més segurs i els més respectuosos amb les normes de circulació, però les seves infraccions són les més perilloses.
  • Els motoristes són els que senten més inseguretat i alhora són els que cometen un nombre més alt d’infraccions perilloses. És el col·lectiu amb més mortalitat.
  • La indisciplina de la bicicleta és molt elevada tot i que en general no representa un perill d’accident greu. És el segon grup que sent més inseguretat.
  • Els vianants són els que respecten les normes amb més freqüència i la majoria se sent segur però ocupen el segon lloc en mortalitat a la ciutat.
  • No aturar-se completament a l’estop és la infracció més estesa: l’incompleixen el 77% dels cotxes, el 92% de les motos i el 94,8% de les bicicletes.

Més informació

Nota de premsa. Un de cada tres ciutadans comet infraccions quan es desplaça pels carrers de Barcelona
Dossier de premsa. Convivència entre usuaris de diferents modes de transport a Barcelona
Convivència en moviment. Guia per compartir millor l'espai urbà