Nota informativa sobre l’aprovació del desviament de camions de la N-340 a l’AP-7

El RACC celebra l'anunci del Ministeri de Foment de dur a terme el desviament a l'AP-7 dels camions que circulen per la N-340 a Tarragona i Castelló, però lamenta el temps perdut i el dolor de les famílies de les 114 persones que han mort en accidents de trànsit en aquesta carretera des del 2010.

31/08/2018

En una nota informativa, el RACC recuerda que, només des del 2010, la N-340 a les demarcacions de Tarragona i Barcelona. El Club xifra en 26,2 milions d'euros anuals (mitjana 2014-2016) el cost social d’aquests accidents de trànsit. En aquest sentit, al llarg dels seus 169 km que transcorren a Catalunya, la N-340 genera cada any un cost social d’accidentalitat de 155.000 euros per kilòmetre (despeses mèdiques, pèrdua de productivitat, etc.).

Davant aquesta situació alarmant, el RACC ha treballat durant gairebé quatre anys per solucionar la situació de la N-340, tal com ja va fer el seu dia amb la N-II a les comarques de Girona. Amb aquest objectiu, ha posat sobre la taula la fórmula de desviament dels vehicles pesants per carreteres més segures, que ha desenvolupat en diversos informes enviats a les administracions responsables.

Davant l'anunci de Foment, el Club celebra que finalment es porti a terme el desviament a l'AP-7 dels camions que circulen per la N-340. El RACC està segur que la mesura, que ha comptat amb l'impuls de la Generalitat de Catalunya i de molts municipis d'aquesta zona, contribuirà de manera important a la reducció de la mortalitat en una carretera amb un dels historials més negres d'accidents de trànsit del nostre país.

El president del Club, Josep Mateu, ha declarat que “estem satisfets que finalment es dugui a terme el desviament dels camions per la N-340, perquè estem convençuts que el trànsit dels vehicles pesants és més segur si circula per les vies més ben dotades en termes de seguretat viària, com són les autopistes”.

Al mateix temps, el RACC lamenta el temps perdut i el dolor de les famílies de les persones mortes en accidents de trànsit en aquesta carretera des de l'any 2010. En aquest sentit, Josep Mateu assenyala que “si bé la mesura és bona, el temps que s’ha trigat per aplicar-la ha estat intolerablement llarg i com a societat no podem permetre que les decisions que contribueixen a reduir les víctimes mortals es demorin en el temps d’aquesta manera, com ha passat amb la N-340”.