Utilitzem cookies pròpies i de tercers per mostrar-te contingut personalitzat, publicitat i anàlisis. Si navegues per aquest lloc és que n’acceptes l’ús. En vols saber més?

Estudi: EuroRAP 2018. Programa europeu de valoració de carreteres segures

L'edició del 2018 de l'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP a Cataluny...

L'edició del 2018 de l'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP a Catalunya assenyala que Catalunya té 2.195 km de carreteres amb risc alt o molt alt d’accident greu o mortal

Categoria:Seguretat viària |Subcategoria:Carretera |Tipus de contingut:Informes i Estudis| Etiqueta:accidents,trams negres,EuroRAP

Objectius

El RACC, juntament amb altres clubs de l'automòbil europeus, membres de la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA), ha participat per 17è any consecutiu en l'elaboració de l'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP a Catalunya.
 
EuroRAP és un consorci europeu independent que identifica els trams de major risc d'accidentalitat greu o mortal de la xarxa viària a partir de la relació entre l'accidentalitat d'un tram concret amb la intensitat mitjana diària de trànsit (IMD).
 
Els objectius principals de l'estudi són:

  • Oferir a l'usuari una guia del risc de la carretera per on circula, perquè pugui adaptar la seva conducció a les condicions de la via
  • Proporcionar a les administracions la informació necessària per a determinar les prioritats d'actuació a la xarxa viària
  • Monitoritzar el progrés en la millora de la seguretat a la carretera: dut a terme a Espanya des de fa 15 anys, els resultats d'EuroRAP a Catalunya permeten analitzar l'evolució del grau de risc de la xarxa viària

Conclusions

En els últims 3 anys, hi ha hagut un clar estancament en la reducció de víctimes mortals, un fet que posa en perill que s’assoleixi l’objectiu de la Unió Europea per al 2020 de reduir les víctimes en un 50% respecte l’any 2010. En el període 2010-2017 tan sols s’han reduït un 29%.

Les principals conclusions de l'estudi assenyalen el següent:

  • Lleida és la demarcació amb més quilòmetres de carreteres amb un risc “alt” o “molt alt” d’accident greu o mortal.
  • El risc de patir un accident en una carretera convencional (amb un sol carril per sentit) és 4 vegades superior que a les autovies o autopistes.
  • Les motocicletes estan involucrades en el 43% dels accidents amb morts i ferits greus en carretera però representen menys del 5% de la mobilitat total. L’entorn metropolità de Barcelona és on es concentren més accidents greus de motoristes.
  • L’Arrabassada (BP-1417) entre Barcelona i Sant Cugat és el tram amb més risc d’accidentalitat de Catalunya per tercer any consecutiu, principalment per l’alta sinistralitat greu de les motocicletes.

Mapes interactius

Més informació

Nota de premsa. Nota de premsa. Catalunya encara té més de 2.000 km de carreteres amb risc alt o molt alt de patir un accident greu o mortal
Dossier de premsa. XVII Resultats de l’estudi EuroRAP. Programa europeu de valoració de carreteres (Catalunya)
Mapa interactiu: trams de més risc a Catalunya
Nota de premsa. La Xarxa de Carreteres de l'Estat té més de 3.000 km amb risc elevat d'accident greu o mortal
Dossier de premsa. XVI Resultats de l’estudi EuroRAP. Programa europeu de valoració de carreteres (Espanya)
Mapa interactiu: trams de més risc a Espanya