Campanya: “Full de rescat. Ajuda per als que ajuden”

El RACC promou l'ús del full de rescat, un document amb la informació tècnica del vehicle que facilita la tasca dels equips d'emergència en cas d'accident.

30/03/2012

La primera hora després d'un accident de trànsit és essencial per a salvar vides i minimitzar lesions, motiu pel qual, disposar de la informació tècnica del vehicle al més aviat possible augmenta les probabilitats de sobreviure. El RACC ha presentat, conjuntament amb Bombers de la Generalitat i Bombers de Barcelona, la campanya per l'ús del full de rescat. L'objectiu del full és fer més segurs i ràpids les tasques d'excarceració (rescat) per part dels bombers. Aquest document, que es descarrega d'internet i té un format estàndard vàlid per a tot Europa, es col·loca a la visera del conductor.

El full proporciona informació tècnica del model i versió del cotxe sobre la situació dels components d'alta tensió i de les càrregues dels coixins de seguretat, el tipus de combustible que empra o els millors punts de tall de la categoria. Disposar ràpidament d'aquesta informació facilita les tasques de rescat perquè permet reduir el temps per a obrir el vehicle i evacuar l'accidentat, a més de fer-ho de manera més segura.

Com puc obtenir el full de rescat

• Accedeix a www.fullderescat.cat, descarrega el full corresponent del teu vehicle (marca, model i any de fabricació) i imprimeix-lo. També el pots demanar a qualsevol oficina del RACC

• Vés a l'oficina RACC més propera i demana l'adhesiu informatiu que indicarà als equips de rescat que el teu cotxe disposa d'aquesta informació

• Doblega el full de rescat en tres parts i guarda-la a la visera del seient del conductor