Campanya: Millora de la seguretat viària de les persones grans

Campanya de l'Ajuntament de Barcelona i el RACC, centrada en la protecció del col·lectiu de gent gran, un dels més vulnerables en accidentalitat viària.

09/03/2014

Per a aconseguir protegir el col·lectiu de gent gran, aquesta iniciativa preveu l'increment de les tasques de prevenció i conscienciació entre la ciutadania amb la finalitat de garantir que tots els col·lectius que es desplacen diàriament per Barcelona puguin fer-ho amb les màximes garanties de seguretat.

Els continguts de la campanya, difosos mitjançant díptics i cartells, han estat elaborats conjuntament per la Comissió de la Gent Gran de l’Ajuntament de Barcelona, l'àrea de Seguretat i Mobilitat i el RACC. En total s'han editat 30.000 díptics amb missatges per als conductors i la gent gran, a més de 1.000 cartells amb els missatges de la campanya, que compta amb la col·laboració de la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA) i la FIA Foundation.

Consells bàsics als conductors:

• Parar atenció a la persona gran que va a peu
  • Extremar les mesures de precaució als passos de vianants
  • Tenir paciència als semàfors
  • Circular amb atenció i complint les normes

Consells bàsics als vianants grans:

• Caminar sempre per les voreres, sense apropar-se massa a la calçada
  • Creuar pels passos de vianants, amb els semàfors en verd i mirant cap a ambdós costats
  • Fers-se veure, per exemple, portant roba clara de nit i passant per zones ben il·luminades