Persones

Campanya: "Motocivisme. Per un ús responsable de la moto"

Els principals pilots catalans de motociclisme donen suport a aquesta campanya, adreçada a reuir...

Els principals pilots catalans de motociclisme donen suport a aquesta campanya, adreçada a reduir l'índex d'accidentalitat a Barcelona i prendre actituds cíviques entre el col·lectiu de motoristes.

Categoria:Seguretat viària |Subcategoria:Persones |Tipus de contingut:Campanyes de conscienciació| Etiqueta:accidents,motos

L'aleshores alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i el president del RACC, Sebastià Salvadó, van presentar el juliol del 2010 la campanya Motocivisme, que neix amb l'objectiu de reduir l'accidentalitat entre el col·lectiu de motoristes barcelonins i de conscienciar sobre les xifres reals d'accidentalitat, exposant les causes i fomentant un codi de bones pràctiques.

Els objectius principals de la campanya són:

• Reduir els índex d'accidentalitat del col·lectiu de motociclistes a Barcelona monitoritzant les variables d'accidentalitat claus
  • Evidenciar el risc de conduir motocicletes: conscienciar sobre les xifres reals d'accidentalitat del col·lectiu, exposar-ne les causes i fomentar un codi de bones pràctiques
  • Desenvolupar un moviment dins i fora del col·lectiu d'usuaris sota el lema Motocivisme
  • Dissenyar i aplicar projectes de millora de les infraestructures per als motociclistes, com les millores en el control de semàfors que ja s'han implantat a les sis cruïlles més perilloses per als motociclistes

Accions de la campanya

Les accions de la campanya estan adreçades als conductors, els vehicles i els àmbits de control i vigilància amb l'objectiu d'assolir un comportament més cívic. Algunes de les accions més destacades són:

• Cursos de conducció segura amb moto per la ciutat
  • Cartells i pantalles d'informació al carrer
  • Estudi de millores de les infraestructures (cruïlles perilloses), com el control de semàfors, implantació de zones avançades per a motoristes, etc.
  • Aparcaments per a motos
  • Accions en locals de lleure, bars, espectacles, etc.

Consells dels campions del món

Marc Márquez: consells sobre la necessitat de ser sensat al manillar i comptar amb l'equipament adequat.

La dada: un de cada dos ferits greus en un accident de moto superava la taxa permesa d'alcoholèmia.

La dada: en cas d'accident, un de cada sis motoristes s'exposa a patir lesions facials per no portar un casc integral.

Jorge Lorenzo: els seus consells sobre el risc que suposa pujar a una moto i les precaucions que cal prendre en maniobrar el manillar.

El dato: en España, 11 motoristas mueren cada semana en accidente de moto.

El dato: uno de cada cinco motoristas realiza una conducción en zig-zag o entre carriles.

Laia Sanz: els consells de l'estrella mundial del trial femení sobre la importància de la formació, i el risc de no respectar el temps dels semàfors.

La dada: els conductors que accedeixen a la moto a través d'un permís de cotxe tenen el doble de possibilitats de patir un accident mortal o greu.

La dada: no respectar els semàfors és la causa d'un de cada set accidents de motoristes en zona urbana.

El RACC i l'Ajuntament de Barcelona presenten la campanya Motocivisme
Dossier de premsa: campanya Motocivisme
Estudi: L’accidentalitat de les motocicletes en zona urbana (Barcelona 2002-2007)