Campanya: “En bici, millor amb casc”

Campanya de promoció de l'ús del casc de manera voluntària entre els usuaris de bicicleta a la ciutat de Barcelona.

04/05/2015


Objectius

L'objectiu principal de la campanya és convidar els usuaris de la bicicleta que facin ús de manera voluntària d'aquest element de protecció, bo i apel·lant a la seva pròpia responsabilitat, especialment entre els menors de 16 anys (ús obligatori per llei). Altres objectius que planteja són:

  • Conscienciar sobre els beneficis de l'ús voluntari del casc de bicicleta urbana
  • Prevenir lesions greus entre els usuaris de la bicicleta urbana, atenent la previsió del futur increment del nombre d'usuaris
  • Conscienciar els conductors de vehicles de motor de la vulnerabilitat dels ciclistes i fomentar hàbits de convivència i respecte

Accions

La campanya es du a terme en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona i Clear Channel, i s'emmarca en la tercera Setmana Mundial de les Nacions Unides per la Seguretat Viària (del 4 al 10 de maig del 2015). Les principals accions són:

  • Missatges i imatges de la campanya a diversos suports publicitaris digitals de Clear Channel situats als accessos i rondes de Barcelona
  • Casc inflable a l'Arc de Triomf de Barcelona, amb el lema de la campanya, convidant els ciclistes i ciutadans a fer-se una autofoto amb el casc i pujar-la a les xarxes social
  • Pintada d'un pictograma amb el casc de bicicleta als carrils bici del passeig de Sant Joan de Barcelona
  • Regal de 1.100 cascs a estacions de Bicing, a partir del dia 11 de maig


Galeria

Més informació

 Nota de premsa: El RACC engega una campanya de promoció de l?ús del casc de bicicleta a Barcelona
 Dossier de premsa: Campanya de promoció de l’ús del casc de bicicleta a Barcelona (“En bici, millor amb casc”)