XXIV Fòrum Barcelona de Seguretat Viària

El XXIV Fòrum Barcelona de Seguretat Vial ha debatut sobre l'alt nivell de sinistralitat en vehicles motoritzats de dues rodes tant a nivell urbà com interurbà.

19/10/2018

Des de principis de l'any 2018, han perdut la vida en accidents de trànsit a Barcelona 15 persones, nou de les quals eren motoristes, dues més que en tot l'any 2017. La manca d'atenció, l'ús del mòbil, no deixar la distància prudencial o realitzar girs indeguts continuen sent les principals causes d'accidents sense oblidar la ingesta d'alcohol i drogues.

Cada sinistre comporta una tragèdia personal i familiar. En aquest sentit, el Fòrum Ciutadà convida a reflexionar sobre l'accidentalitat dels motoristes, les seves actituds, els seus comportaments i les polítiques a desenvolupar per potenciar la seva protecció, així com per millorar la seguretat i la vulnerabilitat d'aquest col·lectiu.

La trobada ha comptat amb la ponència inicial de l'expert en seguretat viària i vehicles de dues rodes Pierre Van Elslande, director de Recerca en l'Institut Francès de Ciències del Transport, Planificació i Xarxes (IFTSTTAR), que ha mostrat la seva visió sobre l'accidentalitat de motos en l'àmbit europeu. També s'ha desenvolupat una taula de debat amb la participació d'experts del sector, entre els quals es troba el coordinador de Mobilitat de la Fundació RACC, Marc Fíguls..

Participants

• Obertura de l'acte, a càrrec d'Ada Colau, alcaldessa de l’Ajuntament de Barcelona
  • Presentació institucional